The Inner Agency voor bedrijven

Het welzijn en de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers heeft in het afgelopen jaar steeds meer aandacht gekregen. Zaken als coaching, loopbaanbegeleiding, vitaliteitstrajecten of andere trajecten worden steeds meer ingezet. Aandacht voor welzijn blijkt nodig als je kijkt naar de toenemende cijfers* van ziekteverzuim, chronische ziekten en psychische klachten.

Persoonlijke ontwikkeling, goed werkgeverschap, aandacht voor medewerkers en voor werkgeluk zijn in opkomst. Maar hoe ga je hier als werkgever of HR-afdeling mee om? Hoe schenk je aandacht aan medewerkers om zo ziekteverzuim te reguleren en het werkgeluk te verhogen? Als leidinggevende zelf de gerichte aandacht geven, hulpvragen signaleren én ook nog eens uitzoeken waar medewerkers het beste bij zijn geholpen blijkt vaak geen makkelijke taak. Zeker niet naast alle verantwoordelijkheden en taken die er al liggen. Tevens is het intern bieden van gerichte aandacht en vertrouwen vaak een uitdaging.

Wellicht heb je als werkgever of HR al met regelmaat te maken met een hoog of langdurig ziekteverzuim. Wij zien hierbij vaak een onjuiste aanpak, lange wachttijden, een onjuiste match qua hulpverlener en dat er vaak geen snelle gerichte actie wordt ondernomen. Dit kan anders:

 “Pak jij als werkgever de verantwoordelijk om het welzijn van medewerkers te faciliteren  zodat de werknemer de verantwoordelijkheid kan pakken voor zijn/haar welzijn of om zich te ontwikkelen”

The Inner Agency biedt dié plek waar medewerkers hun vragen kunnen stellen wanneer zij stagneren in hun welzijn of zich juist willen ontwikkelen. Ook zijn wij er wanneer zij in vertrouwen willen praten. Onze gesprekken zijn coachende advies gesprekken waarin we samen met de medewerker zoeken naar de kern. Wij geloven in het advies op maat, kijken naar individuele vraagstukken zodat iedere medewerker gericht passende hulp of groei ontvangt.

infographic 2 08-04 (002)

Nadat een medewerker bij ons op gesprek is geweest krijgt hij/zij een persoonlijk ontwikkelingsplan met:
– Tips, denk aan boeken | podcasts | recepten | beweging | oefeningen | enz.
– Doorverwijzing(en) naar de juiste hulp, van coaching | therapieën | sessies | enz. 

Er wordt gekeken naar de situatie van de medewerker in zijn of haar geheel vanuit de holistische gedachte (privé | werk | levensstijl | emotionele | fysieke en mentale gesteldheid) en naar wat bij hem/haar past qua hulp, tips en doorverwijzing(en). Iedereen is anders en heeft een andere behoefte en onze werkwijze maakt dat de medewerker snel en effectief geholpen is en er echt aandacht is voor zijn/haar situatie, wensen of behoefte. Zo komt hij/zij direct bij het juiste antwoorden, begeleiding, inzichten en hulp wat maakt dat op lange termijn;

  • Het werk geluk stijgt
  • De medewerker wordt echt gezien en gehoord
  • Persoonlijke ontwikkeling gestimuleerd wordt
  • Het ziekteverzuim verminderd
  • Bijdrage aan positieve  cultuur en sfeer
  • Preventieve aanpak: er zijn nog voordat vragen problemen worden

Voordeel van onze werkwijze is dat wij onafhankelijk doorverwijzen, wij werken vertrouwelijk en kunnen tevens de rol van vertrouwenspersoon uit handen nemen.

“Een medewerker echt zien, erkennen en waarderen is belangrijk voor de verbondenheid, verantwoordelijkheid en het bedrijfsgevoel”

Er zijn nog tal van voordelen aan onze werkwijze. Wil je hier meer weten of kennis met ons maken? Neem onderstaand contact met ons op:

*
-In 2020 hadden 1,2 miljoen Nederlandse werknemers burn-outklachten
-In 2021 was één op de zes Nederlanders (dit is zon 15 procent) psychisch ziek
-Uitval van gestrest personeel kost werkgevers veel geld: in 2019 kostte volgens TNO burn-out klachten en ander stress gerelateerd verzuim werkgevers zo’n 3,2 miljard Euro